Vodafone: Αναδιαπραγμάτευση /ανανέωση μισθωτηρίου

vodafoneΗ Vodafone ανέθεσε στη ΒΑΛΕΡ το 2010-2011, ως τμήμα πανευρωπαϊκού έργου, την  αναδιαπραγμάτευση και ανανέωση μισθωτηρίων  για: α) 57 ακίνητα, κυρίως καταστήματα σε όλη την Ελλάδα και ένα κτίριο γραφείων στην Αθήνα και β) 100 Σταθμούς RBS (Radio Based Stations) σε όλη την Ελλάδα. Η ΒΑΛΕΡ ήταν ήδη γνωστή, έχοντας ολοκληρώσει παρόμοια εργασία για 125 καταστήματα της Marfin Egnatia Bank σε όλη την Ελλάδα – ίσως το πρώτο μεγάλο έργο αναδιαπραγμάτευσης μισθωτηρίου από σύμβουλο ακινήτων στην Ελληνική αγορά.

Vodafone – Η πρόκληση

·         Η Vodafone στόχευε να μειώσει το κόστος μισθωμάτων για το ιδιοδιαχειριζόμενο δικτύο των καταστημάτων σε όλη την Ελλάδα – και μερικά από τα περιφερειακά κέντρα πληροφορικής. Παράλληλα, οργάνωνε  προγραμματισμένες ανακαινίσεις και επιλεκτική επέκταση του ιδιόκτητου ή/και franchisee δικτύου της

·         Η Vodafone προτιμούσε να μην μετεγκατασταθεί σε περίπτωση πλήρους άρνησης των ιδιοκτητών σε πρόταση για μείωση του μισθώματος, δηλώνοτνας απροθυμία να διαθέσει τον απαραίτητο προϋπολογισμό για το σύνολο των εξόδων μετεγκατάστασης

·       Η έλλειψη σαφούς νομικού υποβάθρου για απαίτηση της Vodafone για την μείωση του μισθώματος  για τις υφιστάμενες συμβάσεις, δημιούργησε την ανάγκη να εξασφαλίσει τη συγκατάθεση του ιδιοκτήτη

·         Η Vodafone ήταν για μετεγκατάσταση ειδικότερα στην περίπτωση των RBS  δεδομένης της γνωστής δυσκολίας απόκτησης νέων αδειών λειτουργίας των σταθμών σε νέες τοποθεσίες λόγω των επίπονων διοικητικών διαδικασιών και της συχνά δυσμενούς στάσης των δήμων.

·        Η εν εξελίξει οικονομική κρίση στην Ελλάδα δεν οδήγησε σε όλες τις περιπτώσεις  σε χαμηλότερες ζητούμενες τιμές σε προνομιακά εμπορικά ακίνητα.

Η λύση της ΒΑΛΕΡ

•       Η ΒΑΛΕΡ προσέγγισε όλους τους ιδιοκτήτες των 57 ακινήτων και των 100 RBS και τους παρείχε μια συνοπτική σύντομη ενημέρωση σχετικά με τα αιτήματα της εταιρείας.

•       Η ΒΑΛΕΡ αντιπαρέβαλλε τη Vodafone με άλλους φορείς κινητής τηλεφωνίας και παρείχε πληροφορίες για την αγορά σχετικά με παρόμοια ακίνητα και παραδείγματα αναδιαπραγμάτευσης/ανανέωσης μισθωτηρίων

•     Η ΒΑΛΕΡ υιοθέτησε μια σταθερή αλλά ευέλικτη προσέγγιση εξαντλώντας τις συζητήσεις με τους ιδιοκτήτες πριν από το κλείσιμο των συζητήσεων, προτείνοντας την εκκένωση πλεονάζοντος χώρου όταν ήταν εφικτό ή/και την μετεγκατάσταση αν ήταν απολύτως απαραίτητο και περιστασιακά προσφέροντας εγγυημένη περίοδο μίσθωσης.

Αποτελέσματα

Επιτέυχθηκαν μειώσεις κόστους της τάξης του 10% σε περιπτώσεις αναδιαπραγματεύσης  ενώ οι  ανανεώσεις πραγματοποιήθηκαν σε σημαντικά χαμηλότερο ενοίκιο.